Моніторинг законодавчих ініціатив у питанні безпеки Українських студій стратегічних досліджень (жовтень 2019 року)

Моніторинг законодавчих ініціатив у питанні безпеки Українських студій стратегічних досліджень (жовтень 2019 року)

 

Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо військових звань військовослужбовців (Завітневич, Безугла, Веніславський, Герасименко, Мисягін, Копитін, Костенко) 2247

Проєкт передбачає приведення військових звань вищого офіцерського складу до стандартів провідних європейських країн та НАТО. Зокрема замість чинної ієрархії “генерал-майор, генерал-лейтенант, генерал-полковник, генерал армії України” вводиться такий порядок: “бригадний-генерал, генерал-майор, генерал-лейтенант, генерал”. На флоті відповідна ієрархія “контр-адмірал, віце-адмірал, адмірал” заміщується на порядок “командор-адмірал, контр-адмірал, віце-адмірал, адмірал”.

Правильна ініціатива, але законотворці допустили суттєву помилку, на що вказує ГНЕУ – зміни вносяться відповідно до таблиці поправок не до чинної редакції відповідних законів, а тієї, яка була прийнята лише в першому читанні у червні 2019, і ще не увійшла в дію. Хоча ці зміни теж констурктивні (усунення совєцьких рудиментів на зразок “прапорщиків”), але потребують узгодження і єдиного ухвалення.

 

Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” (Березін, Безугла, Касай, Здебський, Третьякова, Верещук, Копитін, Веніславський, Арахамія, Забродський, Костенко) 2343

Пропонується уточнення окремих питань реалізації прав та соціальних гарантій військовослужбовців, передбачених законодавством України. Проєкт гармонізує законодавство, оновлюючи згідно з прийнятими нещодавно нормами і сучасними обставинами (зокрема в сфері відпусток, житла для військовослужбовців та соціальних гарантій.

 

Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування військового збору (Дубінський) 2252 Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо диференціації ставки військового збору (Савчук) 2252-1

Проєкт Закону про внесення зміни до підрозділу 10 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо скасування військового збору (Королевська, Солод) 2252-2

 

У проєкті Дубінського 2252 передбачається виключення пункту Перехідних положень про встановлення військового збору до завершення переозброєння Збройних сил України.

Ця негативна новела призведе до падіння рівня обороноздатності та темпів реформи армії, хоча і прикривається зменшенням податкового навантаження на фонд оплати праці. Негативним фактом є і рекомендація профільного комітету з питань фінансів, податкової та митної політики про включення до порядку денного поряд із десятком інших законопроектів, які вочевидь належним чином не аналізувались.

Аналізуючи вказане питання, краще звернутись до альтернативних законопроєктів. В одному з них, 2252-2 (Королевська, Солод) також постулюється ліквідація військового збору після 1 січня 2020 року. Натомість у  проєкті 2252-1 (авторства Савчук) пропонується диференціація розміру збору відповідно до рівня доходів платника – від 0,5 % для мінімальної заробітної плати до 10 % для доходів в обсязі від 100 000 000 грн. і більше. Такий підхід допоможе і зберегти рівень обороноздатності, і внесе елементи соціальної справедливості.

 

Проєкт Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору (Дубінський) 2253

Проєкт Закону про внесення зміни до статті 29 Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору (Королевська, Солод) 2253-1

Повторюють вищезгадані проєкти народних депутатів про ліквідацію військового збору, що можна розглядати як свідому позицію нанесення шкоди національній безпеці

 

 

Проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” щодо надання статусу учасника бойових дій медичним працівникам (Василевська-Смаглюк) 2341

Згідно з законопроектом учасниками бойових дій визнаються медичні працівники, які безпосередньо були задіяні для виконання  своїх службових обов’язків під час АТО та ООС.

 

Юрій Олійник, експерт Українських студій стратегічних досліджень

Leave a Reply

Your email address will not be published.