Моніторинг законодавчих ініціатив у сфері безпеки Українських студій стратегічних досліджень (вересень 2018 року)

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про військово-цивільні адміністрації” (щодо погодження надання надр у користування) (Шахов) 8540

Пропонується надати військово-цивільним адміністраціям право погодження пропозицій щодо визначення переліку ділянок надр, дозволи на користування якими виставляються на аукціон.

Дозволить більш якісно моніторити процеси використання надр у районах прифронтової зони. Однак потребує додаткових механізмів для запобігання корупціогенності.

 

 

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України з питань проходження військової служби (Матіос) 8582

Законопроект поширює на військовослужбовців Державної прикордонної служби України та Служби безпеки України, визнаних непридатними до військової служби, право за певних умов бути залишеними на військовій службі, а у разі, якщо такі військовослужбовців проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період – бути прийнятими на військову службу за контрактом.

Зміни поширюють на вказані категорії гарантії, вже надані військовослужбовцям Збройних Сил України та інших військових формувань. Це допомагає зберегти цінні кадри зі значним військовим досвідом. Однак незрозуміло, чому до цього числа не залучена е одна категорія – Служба зовнішньої розвідки.

 

Проект Закону про внесення змін до статті 16-3 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” (щодо удосконалення порядку реалізації права військовослужбовців на отримання одноразової грошової допомоги)

(Дерев’янко) 8592

Пропонується усунути дворічний термін, після якого військовослужбовець втрачає шанс на отримання допомоги за інвалідністю, якщо не подав відповідну заяву раніше.

 

Проект Закону про внесення змін до деяких законів України (Кабінет міністрів України) 8608

Законопроект передбачає впровадження терміну державні електронні інформаційні ресурси, до регулярного резервного копіювання яких повинні бути причетні усі державні органи та силові структури, насамперед Державна служба спеціального зв’язку

Потрібна ініціатива, що повинна скласти частину цілісної концепції кібер-безпеки. Окрім внесення змін до Закону України «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України» слід напрацювати механізми реалізації та контролю, що потребує подальших підзаконних актів

 

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” щодо перерахунку та виплати підвищених пенсій окремим категоріям громадян

Немировський, Співаковський, Білозір, Вілкул, Мосійчук, Каплін, тимчук, Лещенко, Найєм, Зубко та інші) 8613

Закон поширює правила призначення пенсій для осіб звільнених з військової служби та інших силових структур на працівників Державної кримінально-виконавчої служби України, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань.

Звісно, службовці антикорупційних органів потребують забезпечення власних прав. Однак чи доцільно їх прирівнювати до військовослужбовців чи працівників поліції, що ризикують власним життям. Загалом таке механічне поширення несе чіткі риси популізму. Можливо більш адекватно віднести представників даних категорій до групи працівників прокуратури та інших за функціями органів.

 

 

Проект Закону про внесення змін до статті 19 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” (щодо неприпустимості використання воєнного стану для зриву виборів) (Одарченко) 8628

Законопроект передбачає унеможливлення ситуації. коли посеред виборчої кампанії введення воєнного стану її зупиняє, якщо цього не підтвердять дві третини Верховної Ради.

 

Піднімається актуальне питання з огляду на політичну кон’юнктуру, однак таке просте рішення воно може стати фактором ризику.. Якщо посеред виборів відбудеться вороже вторгнення, і Парламент фізично не зможе в достатній кількості зібратися

 

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (щодо недопущення зменшення розміру пенсії за вислугу років для військовослужбовців) (Міщенко) 9002

Законопроект реагує на ситуацію 2018 року, коли при перерахунку пенсій військовим пенсіонерам їм був зменшений максимальний розмір пенсії від 90 % до 70 % відповідних сум грошового забезпечення. Законопроект передбачає, що у разі якщо на момент призначення пенсії за вислугу років законом був встановлений більший максимальний розмір пенсії за вислугу років, відповідно до нього і здійснюється перерахунок.

 

Проект Закону про внесення зміни до статті 37 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” щодо посилення соціальної захищеності окремих категорій осіб (Білозір, Шинькович, Куніцин, Ричкова, Кіссе, Голубов) 9009

За цим Законом пенсії у разі втрати годувальника, які призначаються членам сімей загиблих, померлих або таких, що пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, не можуть бути нижче трьох визначених законом розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

 

 

 

Юрій Олійник – експерт Українських студій стратегічних досліджень

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.